سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رایحه ظهور زنجان
 
 
 
خانواده موفق (دکتر شاهین فرهنگ)
قسمت اول:
افراد به 4 گروه تقسیم میشوند:
-1لمسی:
 آرام حرف میزنند.آرام راه میروند.احساسات بالایی دارند و از طریق احساسات ارضا میشوند.با آنها به گرمی رفتار کنید. دستشان را به گرمی فشار دهید.از لمس ملایم بسیار خوشحال میشوند.آنها به شعرهای کوتاه و جملات رمانتیک و احساسی علاقه مندند.
-2سمعی:
میانه رو هستند.نه تندند نه آرام. بیشتر از طریق شنیدار ارضا میشوند. از شنیده هایشان حرف میزنند. از آنها تعریف و تمجید کنید.به انها هرگز کنایه نزنید.از قصه و داستان و عبارات نغز با آنها صحبت کنید. با انها بسیار محترمانه و دوستانه صحبت کنید.صحبت کردن فصیح و دلنشین برایشان بسیار جذاب است.
-3بصری:
سرعت بالایی دارند. بیشتر از دیدنیهایشان صحبت میکنند.از قشنگی ها و زشتی ها میگویند. از طریق چشم ارضاء میشوند. به احترام آنها از جای بلند شوید. به آنها لبخند بزنید.با حرکات صورت و بدن به آنها نشان دهید که از اینکه با انها هستید خوشحالید. با آنها کمی سریع صحبت کنید و هنگام حرف زدن دستتان را تکان بدهید. به آنها کادوهایی با جلد و تزیین زیبا بدهید. انها از نا مرتب بودن بسیار ناراحت میشوند. به شدت به آراستگیه ظاهری شما حساسند. با آنها پر شور و هیجان صحبت کنید.
-4جنبشی:با آنها مثل بصری ها رفتار کنید به علاوه اینکه هنگام حرف زدن با آنها راه بروید!
(بهتر است که هرکس با هم گروه خودش ازدواج کند)
قسمت دوم:
تعدادی از تفاوت های فیزیولوژیکی و ساختاری زن و مرد:
-آقایان توجه "دیداری" و خانم ها توجه "شنیداری"دارند. مثلا وقتی با مردی صحبت میکنید اگر نگاهتان نمیکند یعنی توجه چندانی به صحبت هایتان ندارد(خودتان را خسته نکنید!!!) ولی این امر در خانم ها برعکس است . خانم ها توجه شان شنیداری است و اگر به طرف مقابلشان نگاه هم نکنند متوجه حرفهای او هستند.
-خانم ها 10برابر آقایان حساسیت لمسی بیشتری دارند. در نتیجه خانم ها نیاز به نوازش و لمس بیشتری دارند. در مواقع هیجان و عصبانیت وفشار خانم ها با نوازش آرام میشوند ولی برعکس آقایان در این مواقع نیازشان به نوازش و لمس به مقدار زیادی کاهش می یابد
-خانم ها در آن واحد از هر دونیمکره مغزشان میتوانند استفاده کنند ولی آقایان در آن واحد تنها از یک نیمکره مغزشان میتوانند استفاده کنند.
-آقایان زاوبه دیدشان از طرفین و از بالا و پایین بسته است. محدوده دید آنان مستقیم است. و لی خانم ها دیدشان از اطراف باز است. در نتیجه آقایان دید دور بهتری دارند ولی خانم ها دید نزدیک بهتری دارند و جزئیات را بهتر میبینند!
-خانم ها چند ملیون سلول مغزی کمتر از آقایان دارند. در نیمکره راست آقایان قسمتی وجود دارد مسئول تجسم فضایی است و این قسمت در نیمکره راست خانم ها وجود ندارد. در نتیجه خانم ها تجسم فضایی خوبی ندارند و جهات را خوب تشخیص نمیدهند.
-ذائقه آقایان بیشتر به "شوری" و "تلخی" حساس است و خانم ها به "شیرینی"
-آقایان اهل رقابت و خانم ها اهل همکاری اند.
-خانم ها بلند بلند فکر میکنند!خانم ها وقتی حرف میزنند فکر میکنند ؛ برنامه ریزی میکنند و راهکار پیدا میکنند ولی آقایان آهسته و آرام فکر میکنند. اغلب افکارشان را بازگو نمیکنند!
-خانم ها کلمات و عباراتی را بیان میکنند که منظورشان آن نیست بلکه چیز دیگریست! آنها از استعاره و مبالغه زیاد استفاده میکنند. مثلا وقتی خانمی به همسرش میگوید "حوصله ندارم " این به این معنی است که دقیقا همین الان  نیاز دارد به  دلجویی و نوازش و برقراری یک رابطه عاطفی!
-آقایان با خانم ها در دیدن رنگ ها نیز متفاوتند:دید آقایان چون محدودتر است رنگ های اصلی (قرمز و آبی و زرد) را خوب میبینند ولی خانم ها علاوه بر رنگ های اصلی رنگ های شیری ؛ ارغوانی ؛ نیلی ؛ سدری و بنفش را هم خوب تشخیص میدهند.
-آقایان صداهای زیر را کم میشنوند مثل صدای گربه ؛ جیرجیرک ؛چکه کردن آب . گریه بچه ولی خانم ها نسبت به اکثر صداها حساسند.
-آقایان زمانی حرف میزنند که حرف مورد علاقه ای برای زدن داشته باشند در نتیجه در جمعی که حرف باب میل آقایان گفته نمیشود نباید از آنان انتظار داشت که صحبت کنند!
-برای همه زنان دنیا عشق اولین اولویت است . خانم ها برای عشق افسرده ؛ پژمرده ؛عصبانی و حتی قربانی! میشوند. اما آقایان این را نمیفهمند!
جلسه سوم
چند نصیحت برای همسران
1.رهایی را به هم هدیه بدهید:دائم طرفتان را کنترل نکنید
2.یادتان باشد رسالت هر کدام از شما خوشبختیه دیگری است . برای این رسالت هر روشی را که بلدید به کار ببرید
3.به خانواده های هم احترام بگذارید
4.برای حریم امن خانواده شما همه نامحرمند! مسائل زندگیتان را به هیچ کس نگویید مگر مشاور خانواده.
5.لطفا داغ دعوایتان را به دل دیگران بگذارید. با اولین دعوا بنای خانواده سست میشود. منتظر فروپاشیه آن باشید!!!
6.پای افراد عالم و عامل و دانا را به خانه هایتان باز کنید.
از حضرت عیسی پرسیدند با چه کسی نشست و برخاست کنیم؟ گفت: کسی که دیدن او شما را به یاد خدا بیندازد و با سخن گفتن با او علمتان زیاد شود و عمل و رفتار او شما را به آخرت امیدوار کند.
7.سوءظن ممنوع:سوظن یعنی گمان بدی که صحت آن معلوم نیست. سوءظن زندگی را متلاشی میکند.افراد را رو در روی هم قرار میدهد
یک حدیث بسیار زیبا از پیامبر اکرم در مورد نداشتن سوءظن:
اگر کسی خطا کرد برای او عذری بجو ؛ و اگر نشد برای او عذری بتراش و اگر نشد خود را برای نیافتن عذر ملامت کن.
8. امر و نهی ممنوع!اولین چیزی که آقایان در محیط خانواده نیاز دارند "همسر"است نه " مادر". آقایان دوست ندارند مثل بچه ها با آنها برخورد شود. یک زن باید دائم توانمندیهای مرد را به رخ او بکشد تا عزت نفس او بیشتر شود.
9. شخصیت واقعیه افراد همانی است که در خانه است!
قسمت چهارم:
آیینه هم باشید یعنی چه؟
ویژگی های آیینه:
-آیینه "هم قشنگی ها را نشان میدهد هم زشتی ها". همه چیز را نشان میدهد
-آیینه بی واسطه "به خودت"اشتباهاتت را میگوید
-آیینه "بی سر و صدا" حرف میزند.کسی را خبردار نمیکند
-آیینه از هیچ کس "نمیترسد"و عیوب هرکس را به خودش میگوید
-آیینه "به وظیفه اش عمل میکند"بی منت ؛ بی پاداش و بدون جسارت و توهین
-آیینه نمیگوید "ازت خسته ام و حالم را به هم میرنی".
-آیینه دنبال "تصفیه حساب"نیست
-آیینه"زمان نمیشناسد"و در هر زمانی حسن و عیب تو را میگوید
-آیینه معایب گذشته را نشان نمیدهد!



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/7/25 توسط rayehezohur
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک

  • آی تی ایران
  • قالب میهن بلاگ
  • ضایعات
  • انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس